1. ΔΕΝ αποτελεί γενική αρχή του Διοικητικού Δικαίου: Η χρηστή διοίκηση Η χρονική προτεραιότητα Η προστατευομένη εμπιστοσύνη του/της διοικουμένου/ης Η αμεροληψία των οργάνων της διοίκησης 2. Οι γενικές αρχές διοικητικού δικαίου: Είναι διατυπωμένες σε συγκεκριμένο συνταγματικό κείμενο Είναι θεωρητικές κατασκευές προς υποβοήθηση της έρευνας της διοικητικής επιστήμης Προκύπτουν από το σύνολο της νομοθεσίας που ρυθμίζει θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των διοικητικών οργάνων Προκύπτουν μόνο από το σύνολο της νομολογίας των διοικητικών δικαστηρίων 3. Συντελείται παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας του διοικητικού οργάνου στην περίπτωση: Παράλειψης του διοικητικού οργάνου να αποφανθεί επί διοικητικής προσφυγής Όταν το διοικητικό όργανο δεν εκδίδει πράξη, ως επιτάσσεται κατά τις οικείες διατάξεις Σιωπηρής άρνησης της διοίκησης να ανακαλέσει παράνομη πράξη ενώ Ρητής ή σιωπηρής άρνησης του ενεργούντος κατά διακριτική ευχέρεια διοικητικού οργάνο 4. Ανακλητική διοικητική πράξη εκδίδει: Το όργανο που την εξέδωσε ή που είναι αρμόδιο κατά το χρόνο έκδοσης της ανακλητικής πράξης Το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο του οποίου την υπογραφή φέρει η ανακαλούμενη πράξη Ειδικά συνεστημένο όργανο προς το σκοπό αυτό Ιεραρχικά ανώτερο όργανο από το όργανο που εξέδωσε την ανακαλούμενη πράξη 5. Η ισχύς διοικητικής πράξης λήγει: Όταν παρέλθει η προθεσμία ισχύος της Όταν εκλείψει το αντικείμενο ρύθμισης της πράξης Όταν ανακληθεί η πράξη και η ανάκληση ενεργεί για το μέλλον Όλες οι λοιπές απαντήσεις 6. Κανονιστικού χαρακτήρα πράξη, για την οποία δεν τηρήθηκαν οι απαιτούμενες διατυπώσεις δημοσιότητας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως: Αποκτά χαρακτήρα ατομικής πράξης Λογίζεται ως ατομική πράξη γενικού περιεχομένου Έχει νόμιμη υπόσταση Είναι ανυπόστατη 7. Διοικητική πράξη, η οποία εκδίδεται χωρίς νέα ουσιαστική έρευνα των πραγματικών δεδομένων, με την οποία δηλώνεται η εμμονή της Διοίκησης σε προγενέστερη πράξη της είναι: Διαπιστωτική Εκτελεστή Βεβαιωτική Συστατική 8. Πράξη αναρτητέα στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», που δεν είναι κατά νόμο δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως: Δεν ισχύει μέχρι την ανάρτησή της στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» Ισχύει από την έκδοσή της Ισχύει από την έκδοσή της αρκεί ακολούθως να τηρηθεί ο συγκεκριμένος τύπος δημοσιότητας περί αναρτήσεως στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» Η ισχύς της δεν συνδέεται με την ανάρτηση ή μη της πράξης στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» 9. Η παράλειψη ή η πλημμελής κοινοποίηση ατομικής διοικητικής πράξης στον διοικούμενο: Επάγεται την ακυρότητα της πράξης Αποτελεί παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας Επηρεάζει το κύρος της και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα Επηρεάζει μόνο την έναρξη της προθεσμίας προσβολής της με τα ένδικα μέσα ή τις ενδικοφανείς προσφυγές που τυχόν προβλέπονται 10. Τρόπος δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των κανονιστικών διοικητικών πράξεων: Με απλή αναφορά των κύριων στοιχείων τη Με δημοσίευση κειμένου περίληψης αυτώ Με αυτούσια δημοσίευσή του Όλες οι λοιπές απαντήσεις 11. Χρήζει κατά το Σύνταγμα αιτιολογίας: Η επιλογή προσώπων στην ηγεσία της Δικαιοσύνης Η επιλογή στις θέσεις Προέδρου και Αντιπροέδρων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους Η απάντηση των διοικητικών αρχών σε υποβληθείσες κατά το άρθρο 10 του Συντάγματος αναφορές Ο διορισμός και η παύση των ανώτατων διοικητικών υπαλλήλων που κατέχουν θέσεις εκτός υπαλληλικής ιεραρχίας 12. Τα έγγραφα εσωτερικής λειτουργίας, με τα οποία διαβιβάζονται δικαιολογητικά μεταξύ δημόσιων υπηρεσιών, προκειμένου να εξεταστεί αίτημα διοικουμένου/ης: Συνιστούν εκτελεστές πράξεις της Διοίκησης Συνιστούν ενδιάμεσες εκτελεστές πράξεις της Διοίκησης που ενσωματώνονται στην τελική πράξη Αποτελούν προϋπόθεση σύννομης έκδοσης διοικητικής πράξης Δεν συνιστούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις 13. Στην περίπτωση απώλειας φακέλου διοικουμένου/ης με υπαιτιότητα της δημόσιας υπηρεσίας: Οι προθεσμίες διεκπεραίωσης της υπόθεσης αναστέλλονται μέχρι την τελική ανασύσταση του φακέλου Οι προθεσμίες τελικής διεκπεραίωσης της υπόθεσης συνεχίζουν κανονικά Καθίσταται αδύνατη η διεκπεραίωση της υπόθεσης και ο/η διοικούμενος/η δύναται να αιτηθεί αποζημιώσεως Οι προθεσμίες τελικής διεκπεραίωσης της υπόθεσης αναστέλλονται μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναζήτησης πειθαρχικών ευθυνών των υπαλλήλων της υπηρεσίας 14. Η κλήση σε προηγούμενη προφορική ακρόαση διοικουμένου/ης ενώπιον της Διοίκησης: Κατά κανόνα είναι έγγραφη και πρέπει να αναφέρει τον τόπο, την ώρα, την ημέρα και να προσδιορίζει το αντικείμενο της ενέργειας της Διοίκησης Αρκεί και προφορική ειδοποίηση, αναφέροντας μόνο τον τόπο, την ώρα και την ημέρα Δεν είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση σε καμία περίπτωση έκδοσης πράξης ή επιβολής μέτρου Δεν απαιτείται να περιβληθεί κάποιον συγκεκριμένο τύπο 15. Για κάθε ενέργεια της Διοίκησης απαιτείται αίτηση διοικουμένου/ης: Σωστό Λάθο Η διοίκηση λειτουργεί μόνο αυτεπαγγέλτως Όταν η υποβολή αίτησης προβλέπεται από σχετικές διατάξεις, άλλως ισχύει ο κανόνας αυτεπάγγελτης ενέργειας της διοίκησης Ακόμη και αν οι σχετικές διατάξεις δεν προβλέπουν την υποβολή της και ας έχει προηγουμένως ενεργήσει η διοίκηση αυτεπαγγέλτως 16. Η γνωστοποίηση σε διοικούμενο/η του περιεχομένου των επίσημων πρακτικών Υπουργικού Συμβουλίου: Απαγορεύεται χωρίς καμία εξαίρεση, ως ειδική κατηγορία απορρήτου Καταρχήν απαγορεύεται, ως ειδική κατηγορία απορρήτου, δύναται όμως η διοίκηση να σταθμίσει το συμφέρον του/της διοικουμένου/ης στο μέρος που τον αφορά το περιεχόμενο των πρακτικών προς το δημόσιο συμφέρον Κατά κανόνα επιτρέπεται, εκτός αν η διοίκηση κατά άσκηση διακριτικής ευχέρειας κρίνει διαφορετικά Επιτρέπεται αλλά μόνο με επιτόπια μελέτη από τον/ην διοικούμενο/η 17. Μια κανονιστική πράξη ελέγχεται: Ως προς την αιτιολογία της Ως προς την τήρηση των προϋποθέσεων και των όρων που θέτουν οι εξουσιοδοτικοί νόμοι βάσει των οποίων εκδίδεται Ως προς το αν έχει ασκήσει ο/η διοικούμενος/η προηγούμενο δικαίωμα ακρόασης Ως προς τη σκοπιμότητά της 18. Tίθεται ζήτημα προστατευόμενης εμπιστοσύνης του/της διοικουμένου/ης από το γεγονός ότι η Διοίκηση επί μία δεκαετία ανέχεται την παράνομη στάθμευση σε μία οδό και ουδέποτε για το χρονικό αυτό διάστημα επέβαλε κλήσεις ; Ναι, διότι προέχει η ασφάλεια δικαίου Ναι, διότι δημιουργήθηκε πεποίθηση στον/η διοικούμενο/η ότι νομίμως σταθμεύει στην οδό αυτή Όχι, διότι η αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης προϋποθέτει νόμιμη συμπεριφορά εκ μέρους της Διοικήσεως Όχι, διότι προέχει στο διοικητικό δίκαιο η αποτελεσματικότητα της διοικητικής δράσης έναντι της προστασίας του/της διοικουμένου/ης 19. Χωρεί ανάκληση της παραίτησης του/της διοικουμένου/ης από την αίτηση που υπέβαλε στη Διοίκηση για την έκδοση διοικητικής πράξης; Χωρεί ελεύθερα ανάκληση της παραίτησης Δεν μπορεί ποτέ να γίνει ανάκληση της παραίτησης Χωρεί ανάκληση της παραίτησης μόνο με πλήρη και ειδική αιτιολογία από τον/η διοικούμενο/η Χωρεί ανάκληση της παραίτησης από την αίτηση εάν η παραίτηση είναι αποτέλεσμα πλάνης του/της διοικουμένου/ης ή απειλής που του/της ασκήθηκε 20. Οι γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αποτελούν: Εκτελεστές διοικητικές πράξεις Πράξεις ηπίου δικαίου Εκτελεστές διοικητικές πράξεις μετά την έγκρισή τους από τον/ην Υπουργό Γνωμοδοτήσεις που δεσμεύουν την υπηρεσία, η οποία τις ζήτησε, μετά την αποδοχή τους από τον/ην αρμόδιο/α Υπουργό 21. Δημόσιος/α υπάλληλος διορίζεται χωρίς να έχει τα νόμιμα προσόντα και συμμετέχει στην έκδοση διοικητικών πράξεων. Η Διοίκηση ανακαλύπτει την παρανομία και ανακαλεί τον διορισμό: Οι πράξεις οι οποίες έχουν εκδοθεί με τη συμμετοχή του/της ανωτέρω υπαλλήλου από τον διορισμό έως την ανάκληση του διορισμού του/της είναι παράνομες λόγω του παράνομου διορισμού του/της Ο παράνομος διορισμός δεν ασκεί καμία επιρροή στη νομιμότητα των πράξεων του/της ανωτέρω υπαλλήλου, βάσει της θεωρίας του de facto οργάνου Η Διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει όλες τις πράξεις που έχουν εκδοθεί με τη συμμετοχή του/της ανωτέρω υπαλλήλου από τον διορισμό έως την ανάκληση του διορισμού του/της Η Διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει όλες τις πράξεις που έχουν εκδοθεί με τη συμμετοχή του/της ανωτέρω υπαλλήλου από τον διορισμό έως την ανάκληση του διορισμού του μόνον εφόσον υποβάλουν σχετικό αίτημα οι αποδέκτες των παραπάνω πράξεων 22. Το δικαίωμα ακροάσεως από τις διοικητικές αρχές: Δεν είναι κατοχυρωμένο, αλλά νομολογιακώς προβλεπόμενο Είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένο Είναι συνταγματικώς και νομοθετικώς κατοχυρωμένο Είναι εθιμικώς καθιερωμένο 23. Η υποχρεωτική γνώμη είναι: Εκτελεστή πράξη Μη εκτελεστή πράξη Διαπιστωτική πράξη Διαδικαστική ενέργεια 24. Το δικαίωμα πρόσβασης στα διοικητικά στοιχεία: Δεν είναι κατοχυρωμένο, αλλά νομολογιακώς προβλεπόμενο Είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένο Είναι συνταγματικώς και νομοθετικώς κατοχυρωμένο Είναι εθιμικώς καθιερωμένο 25. Η θετική σύμφωνη γνώμη είναι: Εκτελεστή πράξη Μη εκτελεστή πράξη Διαπιστωτική πράξη Διαδικαστική πράξη 26. Όταν μια διοικητική πράξη εκδίδεται κατά διακριτική ευχέρεια, τούτο μπορεί να σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι: Η διοίκηση μπορεί να επιλέξει το χρόνο έκδοσης της πράξης Η διοίκηση μπορεί να επιλέξει μεταξύ περισσότερων νομίμων λύσεων Η διοίκηση μπορεί να επιλέξει εάν θα εκδόσει ή όχι μία πράξη Όλες οι λοιπές απαντήσεις 27. Σε ποια από τις κατωτέρω περιπτώσεις δεν υφίσταται δικαίωμα πρόσβασης σε έγγραφα; Όταν τα έγγραφα καλύπτονται από απόρρητο που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις Όταν τα έγγραφα αφορούν τις συζητήσεις του Υπουργικού Συμβουλίου Όταν τα έγγραφα καλύπτονται από απόρρητο που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις και όταν τα έγγραφα αφορούν τις συζητήσεις του Υπουργικού Συμβουλίου Σε καμία από τις λοιπές απαντήσεις 28. Σε ποια από τις κατωτέρω περιπτώσεις δύναται να αποκλεισθεί ή να περιορισθεί η αξίωση ιδιώτη για αποζημίωση από το δημόσιο; Στην περίπτωση της παραγραφής Στην περίπτωση του συμψηφισμού Στην περίπτωση του συντρέχοντος πταίσματος του ιδιώτη Σε όλες τις λοιπές περιπτώσεις 29. Εκτελεστότητα σημαίνει ότι: Μία πράξη της Διοίκησης παράγει έννομα αποτελέσματα χωρίς άλλες προϋποθέσεις, από τη στιγμή που ολοκληρώνεται Η Διοίκηση μπορεί να εφαρμόσει μέσα διοικητικού καταναγκασμού Τα αρμόδια δικαστήρια διατάσσουν την εκτέλεση των διοικητικών πράξεων Εάν εκτελεστεί μία διοικητική πράξη έχει τεκμήριο νομιμότητας 30. Οι κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης: Εκδίδονται δυνάμει νομοθετικής εξουσιοδότησης Ελέγχονται δικαστικώς μόνον παρεμπιπτόντως Εκδίδονται από τον/ην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Όλες οι λοιπές απαντήσεις 31. Η σύνθετη διοικητική ενέργεια λέγεται έτσι επειδή: Είναι περίπλοκη η αρμοδιότητα της Διοίκησης και πρέπει να τη διακρίνουμε από τις απλές ενέργειες της Διοίκησης Εκτός από τη διοικητική πράξη, προβλέπεται και η έκδοση γνωμοδοτήσεων που πρέπει η Διοίκηση να λάβει υπόψη Περιλαμβάνει την έκδοση περισσότερων διοικητικών πράξεων που ομοιάζουν μεταξύ τους Περιλαμβάνει περισσότερες διοικητικές πράξεις κάθε μία από τις οποίες ενσωματώνεται στην επόμενη και όλες στην τελική διοικητική πράξη 32. Η Διακήρυξη ενός δημόσιου διαγωνισμού σημαίνει ότι: Η Διοίκηση εκδίδει μια κανονιστική διοικητική πράξη που απαιτείται να τύχει δημοσιότητας Η Διοίκηση δεν δεσμεύεται από την αρχή της νομιμότητας όταν θέτει τους κανόνες διεξαγωγής του Διαγωνισμού Πρόκειται για αποσπαστή ατομική διοικητική πράξη Η Διοίκηση εκδίδει μια κανονιστική διοικητική πράξη που επιτρέπεται να αλλάζει, κατά διακριτική ευχέρεια, κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού 33. Συνιστά σύνθετη διοικητική ενέργεια: Η άσκηση του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης Η υποχρέωση λήψης της γνώμης προβλεπόμενου οργάνου Η περίπτωση κατά την οποία για την επέλευση ενός τελικού αποτελέσματος απαιτούνται πολλές διαδοχικές πράξεις, η έκδοση καθεμίας εξ αυτών ωστόσο δεν είναι αναγκαία προϋπόθεση για την έκδοση της επόμενης Για την επέλευση ενός τελικού αποτελέσματος απαιτούνται πολλές διαδοχικές πράξεις, η δε τελευταία ενσωματώνει όλες τις προηγούμενες 34. Νόσφιση εξουσίας συντελείται στην περίπτωση: Έκδοσης πράξης από πρόσωπο που δεν διαθέτει την ιδιότητα του διοικητικού οργάνου Που εκδίδεται πράξη κατά παράβαση των κείμενων διατάξεων Δημοσίευσης πράξης χωρίς να απαιτείται ρητά Έκδοσης διοικητικής πράξης καθ’ υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του διοικητικού οργάνου 35. De facto διοικητικό όργανο θεωρείται: Όταν δεν υφίσταται πράξη διορισμού του Όταν υφίσταται πράξη διορισμού του αλλά αυτή πάσχει ακυρότητας Όταν ενεργεί κατά νόσφιση εξουσίας Όταν η πράξη διορισμού του είναι ανυπόστατη 36. Όταν η συγκρότηση συλλογικού οργάνου της διοίκησης προβλέπεται τριμελής, για να υφίσταται απαρτία: Απαιτείται η παρουσία και των τριών μελών Απαιτείται τουλάχιστον η παρουσία των δύο μελών και του/της γραμματέως Αρκεί έστω η παρουσία δύο μελών Στην πρώτη του συνεδρίαση απαιτείται παρουσία και των τριών μελών και στις μετέπειτα αρκεί η παρουσία τουλάχιστον δύο 37. Απόφαση συλλογικού οργάνου διοίκησης, το οποίο διέθετε νόμιμη απαρτία, χωρίς προσέλευση όμως τακτικού του μέλους λόγω μη πρόσκλησής του, είναι: Μόνο το στοιχείο της ύπαρξης νόμιμης απαρτίας αρκεί για να είναι σύννομη Μη σύννομη λόγω κακής σύνθεσης του οργάνου Σύννομη εάν παρίστατο τουλάχιστον το αναπληρωματικό του μέλος Σύννομη εάν, στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του οργάνου, παρευρίσκεται το τακτικό μέλος που απουσίαζε και δεν θέσει σχετική αντίρρηση επί της διαδικασίας 38. Η σύγκλιση συλλογικού οργάνου διοίκησης Ν.Π.Δ.Δ. είναι υποχρεωτική εάν: Εγγράφως το αιτηθεί το 1/2 τουλάχιστον του συνόλου των τακτικών του μελών, προσδιορίζοντας και το προς συζήτηση θέμα Το αιτηθεί καθ’ οιοδήποτε τρόπο το 1/3 τουλάχιστον του συνόλου των τακτικών μελών του Εγγράφως το αιτηθεί το 1/3 τουλάχιστον του συνόλου των τακτικών μελών του, προσδιορίζοντας και το προς συζήτηση θέμα Εγγράφως το αιτηθεί το εποπτεύον του Ν.Π.Δ.Δ. όργανο 39. Η ψηφοφορία μελών συλλογικού οργάνου επί θέματος ημερήσιας διάταξης είναι: Φανερή, εκτός αν ο νόμος ορίζει διαφορετικά Μυστική, εκτός αν ο νόμος ορίζει διαφορετικά Φανερή ή μυστική ανάλογα με το είδος του προς ψήφιση θέματος Αποκλειστικά μυστική 40. Στην περίπτωση ισοψηφίας μελών απόφασης συλλογικού οργάνου διοίκησης με μυστική ψηφοφορία: Φανερώνει ο/η Πρόεδρος την ψήφο του/της, η οποία και θα υπερισχύσει Επαναλαμβάνεται μία ακόμη φορά η ψηφοφορία και τυχόν νέα ισοψηφία ισοδυναμεί με αποδοχή Επαναλαμβάνεται μία ακόμα φορά η ψηφοφορία και τυχόν νέα ισοψηφία οδηγεί σε νέα φανερή ψηφοφορία Επαναλαμβάνεται μία ακόμη φορά η ψηφοφορία και τυχόν νέα ισοψηφία ισοδυναμεί με απόρριψη 41. Η μη αναγραφή στο πρακτικό συλλογικού οργάνου διοίκησης της πράξης συγκρότησής του: Δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της σύνθεσης του οργάνου και ως εκ τούτου και το κύρος της απόφασης Επηρεάζει το κύρος της απόφασης του οργάνου, η οποία θα πάσχει ακυρότητας λόγω μη νόμιμης λειτουργίας του Επηρεάζει τη νομιμότητα σύνθεσης του οργάνου λόγω ουσιώδους τυπικής ελλείψεως Δεν επηρεάζει τη νομιμότητα σύνθεσης του οργάνου αρκεί σε επόμενο πρακτικό να αναγράφεται 42. Σε πενταμελές συλλογικό όργανο διοίκησης, εάν κάποιο μέλος εκλείψει: Δεν είναι δυνατή η λειτουργία του καθόσον δεν υφίσταται απαρτία Είναι δυνατή η λειτουργία του όχι όμως πέραν του τριμήνου Είναι δυνατή η λειτουργία του μέχρι τη λήξη της θητείας του συλλογικού οργάνου Είναι δυνατή η λειτουργία του όχι όμως πέραν του διμήνου 43. Η γραμματέας συλλογικού οργάνου παραλείπει να αποστείλει σε δύο τακτικά μέλη του οργάνου την πρόσκληση με την ημερήσια διάταξη για τη συνεδρίαση του οργάνου: Η συνεδρίαση είναι νόμιμη εάν παρίστανται όλα τα υπόλοιπα μέλη και σχηματίζουν απαρτία Η συνεδρίαση είναι νόμιμη εάν παρίστανται τα αναπληρωματικά μέλη των δύο τακτικών μελών που δεν προσκλήθηκαν Η συνεδρίαση είναι νόμιμη εάν τα δύο τακτικά μέλη παρίστανται παρόλο που δεν προσκλήθηκαν Η συνεδρίαση είναι παράνομη σε κάθε περίπτωση διότι η πρόσκληση όλων των μελών είναι ουσιώδης τύπος της διαδικασίας 44. Σε ποια από τις κατωτέρω περιπτώσεις το αποφασίζον όργανο μπορεί να εκδώσει πράξη διαφορετικού περιεχομένου από την άποψη του γνωμοδοτικού οργάνου και η πράξη αυτή να μην είναι ακυρωτέα εξ αυτού του λόγου; Στην περίπτωση της θετικής σύμφωνης γνώμης, καθώς και στην περίπτωση της απλής γνώμης Στην περίπτωση της αρνητικής σύμφωνης γνώμης Στην περίπτωση της θετικής σύμφωνης γνώμης, στην περίπτωση της απλής γνώμης καθώς και στην περίπτωση της αρνητικής σύμφωνης γνώμης Σε καμία από τις λοιπές απαντήσεις 45. Έκδοση πράξης κατ’ εξουσιοδότηση υπογραφής λογίζεται ως: Πράξη του εξουσιοδοτούμενου οργάνου Πράξη του εξουσιοδοτούντος οργάνου Πράξη του εξουσιοδοτούμενου οργάνου μέχρι την έγκριση αυτής από το εξουσιοδοτόν όργανο Πράξη του εξουσιοδοτούμενου οργάνου υποδεέστερης τυπικής ισχύος 46. Πριν την έκδοση δυσμενούς για τον/η διοικούμενο/η διοικητικής πράξης κατά δέσμια αρμοδιότητα του οργάνου: Οφείλει το διοικητικό όργανο να προβεί σε ερώτημα προς τον/ην ιεραρχικά προϊστάμενο/η του εάν θα πρέπει να κληθεί σε προηγούμενη ακρόαση ο/η διοικούμενος/η Πρέπει ο/η διοικούμενος/η να ενημερωθεί προφορικά για την επικείμενη δυσμενή πράξη Δεν απαιτείται προηγούμενη κλήση του/της διοικουμένου/ης σε ακρόαση Απαιτείται σε κάθε ενέργεια της διοίκησης προηγούμενη κλήση του/της διοικουμένου/ης σε ακρόαση 47. Στην περίπτωση συναρμοδιότητας οργάνων για την έκδοση πράξης, η έλλειψη υπογραφής του ενός οργάνου καθιστά την πράξη: Ανυπόστατη, ως σχέδιο αυτής Νομικά πλημμελή μέχρι την έγκρισή της από όργανο που είναι ιεραρχικά ανώτερο από αυτό του οποίου ελλείπει η υπογραφή Εκτελεστή Ακυρωτέα 48. Η διοικητική εποπτεία: Προβλέπεται από ειδικές διατάξεις Δεν είναι σύννομη Τεκμαίρεται Αντιβαίνει στο Σύνταγμα 49. Ο ιεραρχικός έλεγχος στη δημόσια διοίκηση: Εφαρμόζεται στα υπουργεία αλλά όχι στο εσωτερικό των ΟΤΑ και άλλων ΝΠΔΔ Ασκείται αποκλειστικά από τους πολιτικούς προϊσταμένους των διοικητικών υπηρεσιών Ασκείται από κάθε ιεραρχικώς προϊστάμενο πρόσωπο Ασκείται μόνον όταν προβλέπεται ειδικά από τον οργανισμό της υπηρεσίας 50. Ποιο από τα παρακάτω είναι διφυές νομικό πρόσωπο: Η Ολομέλεια Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας Οι συνταγματικά κατοχυρωμένες Ανεξάρτητες Αρχές Η Τράπεζα της Ελλάδος 51. Ποιες από τις κατωτέρω αναφερόμενες περιπτώσεις περιλαμβάνονται στην έννοια του ιεραρχικού ελέγχου; Η περίπτωση του προληπτικού και του κατασταλτικού ελέγχου Η περίπτωση του ελέγχου σκοπιμότητας και νομιμότητας Η περίπτωση της ιεραρχικής υποκατάστασης, όταν ρητά προβλέπεται σε διάταξη νόμου Όλες οι λοιπές απαντήσεις 52. Οι συνταγματικά κατοχυρωμένες Ανεξάρτητες Αρχές υπόκεινται: Σε ιεραρχικό έλεγχο Σε κοινοβουλευτικό και δικαστικό έλεγχο Σε διοικητική εποπτεία Μόνο σε δικαστικό έλεγχο 53. Όργανα Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) είναι το : Συμβούλιο Διοίκησης και ο/η Εθνικός/ή Συντονιστής/ίστρια Συμβούλιο Διοίκησης και ο/η Διοικητής/ήτρια Διοικητικό Συμβούλιο και ο/η Ειδικός/ή Γραμματέας Διοικητικό Συμβούλιο και ο/η Γενικός/ή Επιθεωρητής/ήτρια 54. Ποιο ή ποια από τα κατωτέρω όργανα ασκούν συμβουλευτικές ή αποφασιστικές αρμοδιότητες για τη διοίκηση; Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους Το Συμβούλιο της Επικρατείας και το Ελεγκτικό Συνέδριο Το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους Το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 55. Αποτελεί αρχή που διέπει τον κρατικό προϋπολογισμό: Η αρχή της ενότητας Η αρχή της κρατικής κυριαρχίας Η αρχή της χρηστής διοίκησης Η αρχή της προστατευομένης εμπιστοσύνης του/της διοικουμένου/ης 56. Σε τι συνίσταται η κατά το Σύνταγμα μειωμένη δημοσιονομική πρωτοβουλία της Βουλής: Στη μη δυνατότητά της με πρόταση νόμου να αυξήσει σε βάρος του Δημοσίου κρατικές δαπάνες, που προορίζονται για μισθό, σύνταξη ή γενικά για όφελος κάποιου προσώπου Στην αρχή της φειδωλής διαχείρισης, που πρέπει να διέπει τον προϋπολογισμό της Στην αρχή της ισοσκέλισης μεταξύ εσόδων και δαπανών του προϋπολογισμού της Όλες οι λοιπές απαντήσεις 57. Το κώλυμα συμφέροντος δημοσίου/ας υπαλλήλου: Δεν θίγει το κύρος της διοικητικής πράξης που εκδίδεται από τον υπάλληλο Ενεργοποιείται μόνον εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα εξαίρεσης από το/ην διοικούμενο/η κατά του υπαλλήλου Δεν υφίσταται όταν υπάλληλοι με στενές συγγενικές σχέσεις συμμετέχουν στο ίδιο συλλογικό όργανο της διοίκησης Ισχύει οποτεδήποτε ο/η υπάλληλος έχει έκδηλο συμφέρον από την έκβαση μιας υπόθεσης 58. Το αρμόδιο διοικητικό όργανο εκδίδει πράξη με την οποία ο Α, δημόσιος υπάλληλος, τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία λόγω άσκησης κατά αυτού ποινικής δίωξης. Επιβάλλεται πριν τη λήψη του εν λόγω μέτρου η ακρόαση του Α; Δεν απαιτείται προηγούμενη ακρόαση, διότι η θέση σε αργία αποτελεί πράξη δέσμιας αρμοδιότητας Απαιτείται προηγούμενη ακρόαση, διότι η θέση σε αργία αποτελεί δυσμενές μέτρο Απαιτείται προηγούμενη ακρόαση, διότι η θέση σε αργία αποτελεί πράξη διακριτικής ευχέρεια Δεν απαιτείται προηγούμενη ακρόαση μόνον στην περίπτωση που ο Α έχει εκθέσει εγγράφως τις απόψεις του με υπόμνημα προς το αρμόδιο για τη θέση του σε αργία όργανο 59. Η μονιμότητα: Αναφέρεται στις/ους δημόσιες/ους υπαλλήλους και τις/τους καθηγήτριες/ητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ), ενώ η ισοβιότητα αφορά στις/ους δικαστικές/ούς λειτουργούς Δεν ταυτίζεται με την ισοβιότητα Και η ισοβιότητα είναι ταυτόσημες έννοιες. Η μόνη διαφορά τους έγκειται στο ότι η πρώτη αφορά τις/τους δημόσιες/ους υπαλλήλους, ενώ η δεύτερη αναφέρεται στις/ους δικαστικές/ούς λειτουργούς και τις/τους καθηγήτριες/ητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) Είναι έννοια ταυτόσημη με την ισοβιότητα 60. Η υποχρέωση κλήσης σε απολογία του/της πειθαρχικώς εγκαλουμένου/ης: Δεν είναι κατοχυρωμένη, αλλά νομολογιακώς προβλεπόμενη υποχρέωση Είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένη υποχρέωση Είναι συνταγματικώς και νομοθετικώς κατοχυρωμένη υποχρέωση Είναι εθιμική υποχρέωση 61. Ο παράνομος διορισμός δημόσιου/ας υπαλλήλου λόγω επιγενομένης διαπίστωσης έλλειψης ιθαγένειας: Δεν επιτρέπεται να ανακληθεί Ανακαλείται ελευθέρως Ανακαλείται κατ΄ αρχήν εντός διετίας Ανακαλείται μόνον εκ λόγων δημόσιου συμφέροντος 62. Ο δόλιος διορισμός δημόσιου/ας υπαλλήλου: Δεν επιτρέπεται να ανακληθεί Ανακαλείται ελευθέρως και ανεξαρτήτως παρέλευσης χρόνου Ανακαλείται κατ΄ αρχήν εντός διετίας Ανακαλείται μόνον εκ λόγων δημόσιου συμφέροντος 63. Όταν υπάλληλος φυλακιστεί, τίθεται σε: Αργία Διαθεσιμότητα Παύση Προσωρινή απόλυση 64. Η ανάκριση: Εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία Δεν εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία Άλλοτε εντάσσεται και άλλοτε δεν εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία Είναι πράξη της προδικασίας 65. Η επιλογή σε θέση Προϊσταμένου/ης έχει την έννοια: Της ανάληψης καθηκόντων ευθύνης Της ανάθεσης πρόσθετων καθηκόντων Της βαθμολογικής εξέλιξης Της αλλαγής φορέα 66. Ο/Η υπάλληλος επί θητεία που υπηρετεί στο Δημόσιο: Χαίρει μονιμότητας Δεν χαίρει μονιμότητας Χαίρει εγγυήσεων ανάλογων της μονιμότητας Χαίρει των εγγυήσεων της μονιμότητας κατά την διάρκεια της θητείας του 67. Το Σύνταγμά μας προβλέπει: Την αρμοδιότητα των ΟΤΑ για τον χωροταξικό σχεδιασμό Την επιβολή πειθαρχικών ποινών στους αιρετούς από διοικητικά δικαστήρια Την άμεση εκλογή των αιρετών Τη δημιουργία αναγκαστικών συνδέσμων ΟΤΑ 68. Γενική αρμοδιότητα έχει στους δήμους: Ο/Η δήμαρχος Το δημοτικό συμβούλιο Η δημοτική επιτροπή Ο/Η κάθε αντιδήμαρχος για τον τομέα ευθύνης του/της 69. Η προσβολή αποφάσεων του Δημάρχου με προσφυγή: Μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε πρόσωπο χωρίς να απαιτείται έννομο συμφέρον Γίνεται ενώπιον του/της Γραμματέα/ως της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Γίνεται ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής Εποπτείας Γίνεται απευθείας στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια 70. Οι αντιπεριφερειάρχες: Εκλέγονται άμεσα στο αξίωμά τους Δεν ασκούν αρμοδιότητες του περιφερειακού συμβουλίου Συμμετέχουν όλοι/ες στην περιφερειακή επιτροπή Δεν είναι μέλη του περιφερειακού συμβουλίου 71. Η διοικητική διαίρεση της Ελλάδας διαμορφώνεται με κριτήριο: Την τοπική ιστορία κάθε περιοχής Με βάση της εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τις γεωοικονομικές, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες Την επιθυμία των κατοίκων της περιοχής 72. Η αρχή της διαφάνειας κατά τη διαχείριση των πόρων της τοπικής αυτοδιοίκησης: Επιτρέπει τον έλεγχο σκοπιμότητας ειδικά ως προς την οικονομική διαχείριση των ΟΤΑ Συνεπάγεται την υποχρεωτική διαχείριση των λογαριασμών τους από την Τράπεζα της Ελλάδος Συνεπάγεται υποχρεώσεις δημοσιότητας προς το κοινό και ανακοίνωσης σχετικών πληροφοριών σε κρατικές αρχές Καλύπτεται μέσω των δημοσιονομικών ελέγχων που ασκούν τα όργανα του Ελεγκτικού Συνεδρίου 73. Ως Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να επιλεγεί: Τόσο δημόσιος/α υπάλληλος όσο και ιδιώτης Μόνο ιδιώτης Μόνον δημόσιος/α υπάλληλος Καταρχήν δημόσιος/α υπάλληλος και κατ’ εξαίρεση ιδιώτης 74. Στις τοπικές υποθέσεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα πεδία δημόσιας πολιτικής: Ανάπτυξη, περιβάλλον, απασχόληση, παιδεία, πολιτική προστασία Ανάπτυξη, απασχόληση, πολιτισμός, δημόσια τάξη, δικαιοσύνη Περιβάλλον, πολιτισμός, αθλητισμός, πολιτική προστασία, δημόσια τάξη Αθλητισμός, παιδεία, δικαιοσύνη, κοινωνική αλληλεγγύη, αγροτική ανάπτυξη 75. Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου: Έχουν διοικητική και περιουσιακή αυτοτέλεια Δεν έχουν διοικητική αυτοτέλεια Ιδρύονται και από την ιδιωτική πρωτοβουλία Διέπονται από την αρχή του κλειστού αριθμού 76. ΔΕΝ αποτελεί είδος αρμοδιότητας διοικητικού οργάνου: Συλλογική Γνωμοδοτική Αποφασιστική Παρεμπίπτουσα 77. ΔΕΝ αποτελεί είδος γνώμης στα πλαίσια γνωμοδοτικής διαδικασίας: Πρόταση Σύμφωνη Απλή Συντρέχουσα 78. Η επανεξέταση κατά νόμο και κατ’ ουσίαν πράξης από άλλο διοικητικό όργανο από αυτό που την εξέδωσε και το οποίο δύναται να την ακυρώσει εν όλω ή εν μέρει ή να την τροποποιήσει τελείται κατά την άσκηση: Ειδικής διοικητικής προσφυγής Αίτησης θεραπείας Αίτησης ακυρώσεως Ενδικοφανούς προσφυγής 79. Στην περίπτωση άσκησης ποιας διοικητικής προσφυγής διενεργείται μόνο έλεγχος νομιμότητας της διοικητικής πράξης: Της ειδικής Της ενδικοφανούς Και της ειδικής και της ενδικοφανούς Σε καμία από τις λοιπές απαντήσεις 80. Η αρνητική σύμφωνη γνώμη, εφόσον δεν ακολουθήσει η πράξη του αποφασίζοντος οργάνου, είναι: Εκτελεστή πράξη Μη εκτελεστή πράξη Διαπιστωτική πράξη Διαδικαστική ενέργεια Loading …